TAYLOR SWIFT - FOLKLORE


Süpriz bir şekilde yayımlanan ve en beklenmedik şekilde yayınlanan Taylor Swift'in 8. stüdyo albümü olan "falklore" 24 Temmuz 2020 tarihinde çıkmıştır. Albüm bana Lover albümünü anımsatıyor ama beni şaşırtabilir. Albüm iTUNES US'da #1 numaraya yükselmiştirFolklor COVID-19 salgını sırasında izole edilmiş ve yazılmıştır.Swift "tüm kaprislerini, hayallerini, korkularını ve müziklerini" albümüne "müzikal kahramanlarından" bazılarıyla işbirliği yaptı. Amerikalı indie rock grubu The National'ın gitaristi Aaron Dessner, Swift tarafından Nisan ayının sonunda bazı şarkıları uzaktan birlikte yazmak için yaklaştı. Dessner, önümüzdeki birkaç ay boyunca albümün on altı parçasından Swift ile çalıştı, Swift ise Jack Antonoff, William Bowery ve Bon Iver ile beş yazdı.

Dessner, "şarkı fikirlerinin gelmesinin biraz zaman alacağını düşündüğünü" ve "uzaktan yapabileceğimiz kadar beklentisi olmadığını", ancak "müzik paylaştıktan birkaç saat sonra telefonumun Taylor'dan tamamen yazılı bir şarkının sesli notu - momentum asla gerçekten durmadı. ”“ Bu şarkılarda sevdiğin ve rahat edeceğin umarım, hissedilir bir insanlık, sıcaklık ve ham duygu var. Ben yaparım. ”

Albüm, Swift tarafından 24 Temmuz 2020 gece yarısından önce sosyal medya hesaplarında duyurulduğu sürpriz bir albümdü. On bir ay önce yayınlanan yedinci stüdyo albümü Lover (2019) 'u takip ediyor. Albümde sekiz farklı sınırlı sayıda lüks CD ve vinil var ve bunların hepsi farklı kapak resimleri ve fotoğraflar içeriyor."Cardigan" adlı müzik videosuna YouTube prömiyeri sırasında geri sayım sırasında Swift, albüm şarkı sözlerinin imzalı Paskalya yumurtalarının çoğunu içerdiğini açıkladı: "Bu albümde kastettiğim bir şey, Paskalya yumurtalarını şarkı sözlerine, Kimin kimin hakkında şarkı söylediğini gösteren karakter yayları ve yinelenen temalar oluşturdum ... Örneğin, Teenage Love Triangle olarak bahsettiğim üç şarkıdan oluşan bir koleksiyon var.Bu üç işaret, üç kişinin bakış açısından bir aşk üçgeni keşfediyor.Albüme "dalgın ve kaçma dolu. Üzgün, güzel, trajik. Görüntülerle dolu bir fotoğraf albümü ve bu görüntülerin ardındaki tüm hikayeler gibi"ve kendi yazdığı "My Tears Ricochet" i anlattı parça - albüm için yazdığı ilk şarkı ve "kayıp romantizmi ve genç aşkın neden anılarımızda bu kadar kalıcı olarak sabitlendiğini" araştıran bir şarkı olarak.


the one:Bana bu şarkı eski Taylor'u hatırlattı ve albüme giriş olarak mükemmel bir şarkı seçilmiş özellikle nakarat kısmına bayıldım...10/10

cardigan:Resmen Lover 2.0 tek kelime bayıldım....  özellikle nakarat kısmından sonra ki ses olaylarını.... 10/10



the last great american dynasty:Ben artık Taylor'un A1 seviyesinde ki ve sürekli eski veya eski sevgilelerinden bahsetmesinden de sıkıldım şarkıda bana göre eksik şeyler var ve sürekli coutnry'msi şeyler yapmasıda sinirimi bozuyor ya country yap ya da indie8.7/10

exile Ft. Bon Iver:Albümde ki tek işbirlik olan exile'nin giriş olarak Bon Iver yapması büyük bir cesaret ve Bon Iver'in partlarına bayıldım.Taylor'un kısımlarınıda beğensem Bon Iver'in kısımları Taylor'un kısımlarından daha güzeldi ama şarkının sonlarına doğru Taylor'un Bon Iver'e piyes etmesi mükemmeldi.... Albümün şu an'a kadar en beğendiğim şarkısı....10/10



my tears ricochet:Başında ki kısma bayıldım ve garip şekilde hiç bir TS şarkısına benzemiyor umarım TS bu şarkıya bir şeyler yapar....10/10

mirrorball:Diyecek bir şey yok sanki NY'da bilinmeyen bir yerlerde gibisiniz  BAYILDIM.....10/10


seven:Bana bir şarkının 2.0 gibi geliyor ama şarkının arasında giren keman sesler vs şarkıyı daha da güzelleştiriyor. Ve vokallerii baya geliştirmiş yani Lover albümüne aşırı benziyor bu albüm....9/10

august:Bu şarkı çalıntı olma ihtimali yüksek çünkü gitar notaları aşırı kolay duyuluyor ve yine klasik TS şarkı yine eski sevgililer yine eski hatıralar....8/10



this is me tyring:SIKTI ARTIK SÜREKLİ ESKİ SEVGİLİ MEVZULARI.10/10

illicit affairs:Artık bundan sonra şarkılar aşırı sıkıcılaşmaya başladı slow şarkı yapma konusunda SG bile geçmiş bravo.7/10



invisible string:Bu şarkı diğer şarkılara göre yine yine çok iyi bir şarkı ve diğer şarkılardan ayrı bir yeri varmış gibi geldi bana yani diğer şarkılara benzemiyor....10/10


mad woman:Sözlerinin en beğendiğim şarkı bu olabilir resmen baş yapıt....10/10




epiphany:Aşırı slow olmasına rağmen beni hiç sıkmayan bir şarkı.Gece 2'de özellikle depresif gecelere iyi gelen bir şarkı olacağına size kanıtlayamam...10/10

betty:Eski country şarkılarına benzemiş ve bayıldım keşke diğer kalanlar bu şarkılara böyle olsaydı ya da albüm country olsaymış.... 10/10



peace:Başında ki slow şey bana bir şarkıyı anımsattı ama keşke daha çok çalgı olsaymıi bu şarkıda ve vokal olsaymış daha güzel olabilirdi. Kısaca ya ağırlıklı vokal yapsaydı ya da daha çok çalgı kullansaymış sadece düz şarkı söylemesi...8/10

hoax:"peace" şarkısında ki aynı yorumları bu şarkı içinde yapıyorum sadece düz şarkı söylemesi bu şarkıda daha güzel durmuş...10/10


ALBÜM ÖZET
Bence Yılın Albümü mü kesinlikle değil. Ama ben bu albümde TS'de BANA AĞIRLIKLI OLARAK MANIC , RED VE LOVER ALBÜMLERİNİN KARIŞIMI GİBİ GELDİ...Şu fark var ki açık ara şarkıların sözleri olarak en iyi TS albümü. Büyük bir başarı bence gösteremeyecek ama yinede slow olmasına rağmen güzel bir albüm yapmış özellikle Bon Iver ile yaptığı işbirliğini baya sevdim. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THE WEEKND - AFTER HOURS

TAYLOR SWIFT - 1989 [DELUXE]

OLIVIA RODRIGO - SOUR