BILLIE EILISH - HAPPIER THAN EVER

 


 Amerikalı şarkıcı ve söz yazarı Billie Eilish'in Darkroom ve Interscope Records tarafından 30 Temmuz 2021'de yayınlananikinci stüdyo albümüEilish, diğerlerinin yanı sıra duygusal istismar, güç mücadeleleri ve güvensizlik gibi lirik temalarla, rekorun arkasındaki en büyük ilham perisi olarak kendini yansıtmaya atıfta bulundu.

Albümden önce beş single çıktı: " My Future ", " They Am ", " Your Power ", " Lost Cause " ve " NDA " , hepsi ABD Billboard Hot 100'ün ilk 40'ında yer aldı Albümün tanıtımı için Disney+ belgesel konser filmi Happier Than Ever: A Love Letter to Los Angeles 3 Eylül 2021'de vizyona girecek. Eilish ayrıca 2022'de Happier Than Ever the World Tour'a da katılacak. Yayınlanmadan önce Happier Than Ever , Apple Music tarihinde en çok önceden eklenen albüm oldu.

İlk single olan " My Future ", albümün planlanan çıkış tarihinden bir yıl önce 30 Temmuz 2020'de yayınlandı. Şarkı , Billboard Hot 100'e altı numaradan giriş yaptı. İkinci single, " Therefore I Am ", 12 Kasım 2020'de yayınlandı. Tekli, Billboard'a 94 numaradan giriş yaptı. Hot 100, sonraki hafta iki numaraya yükseldi ve 92 pozisyonla Hot 100'ün tarihindeki en büyük dördüncü sıçrama oldu. Ocak 2021'de Eilish, albümün "tam olarak istediğim gibi olduğunu" ve onunla ilgili tek bir şeyi değiştirmek istemediğini belirtti. Onun belgesel filmi,Billie Eilish: The World's a Little Blurry , ertesi ay serbest bırakıldı.Şubat ayının ilerleyen saatlerinde, albümün 16 parçadan oluşacağını duyurdu.


Getting Older:Şarkının alt yapısını tamamen Eilish'in abisinin "Finneas" yönettiği Getting Older birinci track olarak seçilmiş. Arada giren sound pop ritimlerinin sayesinde şarkının patlama noktasını bekledim fakat şarkının patlama noktası yoktu. Genel olarak sıkıcı olsa da back vokalleri iyiydi.8.7/10


I Didn't Change My Number:Şarkının başında ki köpek sesleri???***??? Bence kullanılan soundlar çok basit olmuş ama şarkının orta kısmından sonra gelen o sound baya güzelleştirmiş. 1.52'den sonrası resmen şarkıyı kurtaran kısım olmuş şarkı başlarken bu kadar iyi olacağını pek düşünmüyordum.10/10


Billie Bossa Nova:Bu şarkının Rnb Soul tarzında olacağını düşünmüştüm daha çok Classic Alternatif olmuş. Sanki bu şarkıyı dinlerken sanki yazlık bir yerde dans ediyormusscasına....7/10

my future:Şarkı, müzik eleştirmenlerinden olumlu eleştiriler aldı ve bazıları onu Eilish'in daha yumuşak parçalarından biri olarak nitelendirdi. "Benim Geleceğim", Billboard , USA Today ve Slate dahil olmak üzere birçok yayın tarafından 2020 yılsonu listelerinde yer aldı Şarkı, ABD Billboard Hot 100'de altı numaraya kadar yükseldi ve Eilish'e ABD'deki üçüncü ilk 10 hitini verdi. Avustralya, Malezya, Yeni Zelanda ve Singapur'da ilk beşe ulaştı.24 Temmuz 2020'de Eilish , arka planda Los Angeles silüeti olan bir balkonda siyah bir yüz maskesi ve gri bir eşofman giymiş bir fotoğrafını Instagram sayfasında yayınladı . Gönderi, "Perşembe günü 'geleceğim" başlığını içeriyordu. 28 Temmuz 2020'de Eilish , aya bakarken bir ağacın altında oturmasını tasvir eden animasyonlu kapak resmini paylaşarak parçanın tanıtımını yaptı. 

29 Temmuz'da Eilish, Instagram'da "My Future"ın 20 saniyelik bir ses klibini paylaştı. "My Future", Eilish'in COVID-19 salgını sırasında karantinada yalnız olmasından ilham aldı Apple Music'ten Zane Lowe ile yaptığı röportajda Eilish şunları söyledi: "Şarkıyı iki günde falan yazdık, Bu, bir zaman diliminde en çok çalıştığımız şey. Ama kaydediyoruz, karantinada bir ay gibi yazdık muhtemelen. Ve yağmur yağıyordu. [...] [I]t mükemmel bir ayardı. Ve sonra vokali Finneas'ın evinin bodrum katındaki stüdyosunda kaydettik ". Eilish, "tam olarak kafamın olduğu yerdeydi - umutlu, heyecanlı ve çılgınca bir kendini yansıtma ve kendini geliştirme miktarı. Ancak son zamanlarda, olup bitenler bağlamında birçok yeni anlam kazandı. Umarım hepiniz bu dünyada kendiniz için bir anlam bulabilirsiniz." "My Future", Eilish tarafından, sahne adı Finneas olan kardeşi Finneas O'Connell ile birlikte yazılırken, prodüksiyon yalnızca Finneas tarafından yapıldı. Parça oldu hakim John Greenham'daki tarafından ve karışık tarafından Rob Kinelski her ikisi de stüdyo personeli olarak görev. Serbest bırakıldı dijital indirmeden ve akış olarak kurşun tek , Eilish ikinci stüdyo albümünden Happier Than Ever Darkroom ve üzeri, 30 Temmuz 2020 tarihinde (2021) Interscope Records'un . 10/10


Oxytocin:Billie'nin bir anda yılın şarkısını yapması şoku.... Keşke Lost Cause Therefore I Am yerin bu şarkı tekli olsaymış. Şarkı da geçen anlık ruh halleri Billie'nin bu zamana kadar kendine yansıtan en iyi şarkısı olmuş.Bence albüm de ki diğer single bu şarkı olacak. Özellikle 2.54'den gelen sound tek başına albümü kurtarmış olabilir.10/10

GOLDWIND:İlk başta opera edası vermeleri ama ztn hareketli bir şarkı olacağı çok belliydi. Ama opera kısmından hareketli sound kısmını nedense hiç beğenemedim... 5/10

Lost Cause:
28 Mayıs 2021'de Amerikalı şarkıcı Billie Eilish , Instagram'da kameranın dışında göründüğü beş saniyelik sessiz bir videoyu paylaştı Altyazıya "Gelecek hafta yeni şarkı çıkacak" yazdı.Eilish'in erkek kardeşi, Amerikalı şarkıcı ve yapımcı Finneas O'Connell de Twitter hesabından "Yeni billie şarkısı çok yakında geliyor" yazarak yayının çıkışını doğruladı .31 Mayıs 2021'de Eilish, Instagram'da kendisinin ve bir araba tekerleğinden birinin farklı fotoğraflarını "Kayıp bir nedenden başka bir şey değil" başlığıyla paylaştı.1 Haziran 2021'de şarkıcı sosyal medya hesaplarından "Lost Cause"un 2 Haziran 2021'de yayınlanacağını ve ikinci sınıf stüdyo albümü Happier Than Ever'ın (2021) dördüncü single'ı olacağını duyurdu Aynı duyuruyla birlikte Eilish , şarkının müzik videosunun aynı gün yayınlanacağını açıkladı.

"Lost Cause", cazdan ilham alan minimalist enstrümantasyondan oluşan orta tempolu  trip hop bşarkısıdır Esquire'dan Madison Vain'e göre , şarkı "reverb-sırılsıklam akustik gitar " ile kaplı ve şarkı sözlerine dikkat çekti: "Böyle bir kanun kaçağı olduğunu düşündüğünü biliyorum", onun 2019'a "doğrudan geri arama". bir numaralı hit single " Bad Guy ".Variety'den Ethan Shanfeld , Eilish'in "dar bir bas çizgisini ve rahat davul ritmini aştığını" söyledi.

Wren Graves for Consequence , Eilish'in "arkasında sinsi bastan biraz daha fazlasını sunan kısıtlı bir parça üzerinde dumanlı sesini" gösterdiğini söyledi. ait Heran Mamo Billboard , şarkı Eilish yönettiği "eski sevgilisi o doğru onu ve bildirimler He şey ama kayıp bir nedene aracılığıyla görür biliyorum" sağlayan  belirtti nait Zoe Haylock ise akbaba  "Eilish opined söylüyor eski sevgiliden devam etmek hakkında".  

Complex'ten Brenton Blanchet, Eilish'in "çiçeklerini bile getiremeyen işsiz bir adam" hakkında şarkı söylediğinden bahsetti. Rolling Stone sitesindekiClaire Shaffer, sanatçının "birini ilgisizliğinden dolayı ipe çektiğini" yazıyor; Shaffer, "Sen kayıp bir davadan başka bir şey değilsin/Ve bu eskisi gibi değil" ve "I know" sözlerine vurgu yaptı. Kendini kanun kaçağı sanıyorsun/Ama işin yok." 10/10


Halley's Comet:Albümde ki en iyi şarkı olabilir. Cidden bu şarkıya bir şeyler yapılmaı yoksa harcanıp gidecek.Ama 2.50'den sonrası albümü albüm yapan şey olmuş o kadar iyi ve kaliteli bir şarkı olmuş ki kelimelerin yetersiz kaldığı yerdeyim.10/10


Not My Responsibility: 
Bir Calvin Klein reklamında Billie, başkalarının yargılarından dolayı bol giysiler giymeyi seçtiğini açıklıyor:

Dünyanın benim hakkımda her şeyi bilmesini asla istemem. Demek istediğim, bu yüzden büyük, bol kıyafetler giyiyorum. Altında ne olduğunu görmedikleri için kimsenin bir fikri olamaz. Hiç kimse “Oh, o ince, kalın” gibi olamaz. "O ince-kalın değil." "Düz bir kıçı var." "Koca bir kıçı var." Bilmedikleri için kimse bir şey diyemez.

Billie sık sık bol giysiler giymeyi tercih ettiği için eleştiri alıyor , bu bir NME röportajında daha da derine indiği bir deneyim :

Erkek olsaydım ve bu bol kıyafetleri giyseydim, kimse gözünü kırpmazdı. Dışarıda, “Bir kez olsun kız gibi giyin! Dar kıyafetler giyersen çok daha güzel olursun ve kariyerin çok daha iyi olur!” Hayır olmaz. Kelimenin tam anlamıyla olmazdı.

Billie British GQ ile yaptığı bir röportajda, giydiği şey için yargılanmayı şöyle açıkladı :

Bu yüzden giyindiğim gibi giyiniyorum çünkü sizi düşünmekten hoşlanmıyorum - yani herhangi biri, herkes - onu veya boyutunu yargılamak. Ama bu, daha önce yaptığım gibi bir gün uyanıp kolsuz bluz giymeye karar vermeyeceğim anlamına gelmiyor…Bunu yapıyorum ve birden göğüslerim Twitter'da trend oluyor. Hangisi iyi – bu bok iyi görünüyor.

Bir çok sosyam mesaj vermesi ve böyle bir sound kullanması çok akıllıca olmuş..10/10

Overheated:"Not My Responsbility" parçasında ki sound kullanması.... Sanki NMR değilde asıl parça buymuş gibi hissettirdi bana..... 10/10


Everybody Dies:Bu şarkıda direkt aklıma XXXTENATACION gelmesi. Sanki bu şarkı onun üstünden yazılmış gibi arkadan gelen back vokallerde yerine oturmuş gibi fakat Billie bu şarkıları kayıt ederken baya olgunlaşmış gibi eski Billie'den eser yok resmen...10/10

Your Power:Bir pasajı yayınladı baladı ile akustik 28 Nisan 2021 tarihinde enstrümantasyon,  pisti, Eilish belirterek, "Bu şimdiye kadar yazdım sevdiğim parçalardan biri izlenimi oluşmuştur. Ben Bunu ortaya çıkarırken kendimi çok savunmasız hissediyorum çünkü onu kalbime çok yakın tutuyorum. Bu, hepimizin tanık olduğu veya deneyimlediği birçok farklı durumla ilgili. Umarım değişime ilham verebilirim. Gücünü kötüye kullanmamaya çalış." 

19 yaşındaki yıldız, single'ının yayınlanmasının ardından 2021 British Vogue kapak hikayesinde yeni şarkısının "faydalanan insanlara açık mektubu", vücut imajı ve cinsel tacizden bahsediyor.

Bir şekilde şarkı açıklanan Eleştirmenler, halk balad , kaydetti timbral parça ve Eilish en eski iş arasındaki kontrastı. Bir makalesinde, The Guardian ' ın Alexis Petridis şarkısı "aşağı çevirir yazdı elektronik Eilish en dehşeti-film müziği yaklaşımı önceki albümde daha sade bir şey lehine ... önemli bir şey ama bir akustik gitar var ve Eilish en yankı yıkanan ses"; bundan sonra Petridis, Mazzy Star ve Lana Del Rey'in stilistik etkilerini kaydetti Yuvarlanan Taş 'Brittany Spanos da benzer görüşleri paylaştı ve "Eilish, hassas, akustik bir gitar riffinin üzerinde şarkı söylüyor" diye yazdı. 10/10


NDA:
9 Temmuz 2021'de Interscope ve Darkroom Records aracılığıyla Eilish'in ikinci stüdyo albümü Happier Than Ever'ın (2021) beşinci single'ı olarak yayınlandı Şarkı Eilish ve erkek kardeşi Finneas tarafından yazıldı ve ikincisi tarafından üretildi. "NDA", Eilish'in ün ve mahremiyetle olan savaşından ve ilişkilerine değinmekten bahsediyor. Eilish'in yönettiği müzik videosu, etrafında arabalar koşarken onun ıssız bir yolda tek başına yürüdüğünü gösteriyor.

Single, Billboard Hot 100 dahil olmak üzere birçok ülkenin ilk 40'ında zirveye ulaştı ve Billboard Global 200 listesinde 20 numarada yer aldı.

Eilish'in Ağustos 2020'den beri John Matthews Hearle adında bir takipçi tarafından taciz edildiği iddia ediliyor. Şarkıcı, bir sonraki ay davayı kazanarak 11 Şubat 2021'de kendisine karşı sivil taciz kısıtlama emri çıkardı.Eilish, "Güvenlik İçin Paramı biriktirmek zorunda kaldım / Sokakta bir aşağı bir yukarı dolaşan bir sapık var / Onun Şeytan olduğunu ve tanışmak istediğini söylüyor." Apple Music için Zane Lowe ile yaptığı röportajda şarkı hakkında konuşan şarkıcı şunları söyledi:

"Gün ışığını gördüğü için çok mutluyum. Şundan geldi [kulağa geliyor] Bizde bu vardı, bizde sadece bu vardı. Finneas bunu yaptı, sadece bu. Biz sadece ortalığı karıştırıyorduk ve o bunu yaptı, ve biz 'Oh!' gibiydik. Ve sadece buydu… ve çok daha yavaştı ve eğimliydi.Gerçekten yavaştı, bu çılgınca… Ve biz sadece onu dinlerdik ve odanın içinde onu hissederek dolaşırdık. Aman Tanrım, bunun için görselleri resmetmeye devam ettim. Ve bacakları, kızları ve şekilleri ve karanlığı ve bu serinliği hayal etmeye devam ettim. Ve ben de, 'Buna bir şeyler yapmalıyız, çünkü bu bir israf' dedim. aksi takdirde.' Kelimenin tam anlamıyla o şarkıyı iki günde falan yaptık, bir günde, bilmiyorum. Ama eğlenceli, tatmin edici bir süreçti. Çok, çok tatmin ediciydi."

"NDA", pop , alt-pop ,ve elektropop olarak tanımlanan minimal, titreşen trans benzeri şarkıdır .Atmosferik synthler , sub-bas , elektro otomatik ayar ve Eilish'in "seyrek, çınlayan bir prodüksiyonda" ikiye katlanmış fısıltılı vokalleri içerir. NME ' ın Rhian Daly şarkı 'Seyrek arasındaki hamle, hipnotik ayetler ve büyük kaçınır ağır bir alt bas tarafından demirlemiş' diye yazmıştı.Şarkının korosu sırasında bas daha "yoğun" ve "agresif" hale geliyor. G Minor tuşu ve şarkıcının vokalleri G3'ten D5'e kadar uzanıyor. Eilish Forbes 30 Under 30'a atıfta bulunarak "güzel bir çocuk" istediğini ve onunla nasıl bir Gizlilik Sözleşmesi ( gizlilik anlaşması ) imzalamak istediğini , ününü ve parasını anlatıyor 8/10

Therefore I Am:Şarkı, Eilish ve kardeşi Finneas O'Connell tarafından yazıldı ve prodüksiyon ikincisi tarafından yapıldı. Bu, ikinci stüdyo albümü ikinci single olarak yayınlandı Happier Than Ever Daha mutlu , Darkroom tarafından Interscope Records'un Bir uptempo, Kasım 12, 2020 tarihinde hip hop -influenced pop ve karanlık pop parça.

Şarkı, müzik eleştirmenlerinden olumlu eleştiriler aldı ve birçoğu onu Eilish'in hit single'ı " Bad Guy " ile karşılaştırdı. "Therefore I Am" , Billboard , NME ve Uproxx dahil olmak üzere birden fazla yayın tarafından 2020 yılsonu listelerinde yer aldı Şarkı, ABD Billboard Hot 100'de iki numaraya kadar yükseldi ve Eilish'e Amerika Birleşik Devletleri'nde dördüncü en iyi 10 hitini verdi. Şarkı ayrıca Billboard'da yayınlanan Hot Rock & Alternative Songs ve Mainstream Top 40 listelerinde ilk beşe girdi Yunanistan, İrlanda, Litvanya ve Yeni Zelanda'daki single listelerinde bir numaraya kadar yükseldi.Kanada'da Music Canada'dan (MC) platin sertifika .

Şarkının müzik videosu , Eilish'in kendisi tarafından yönetildi ve Kaliforniya'daki Glendale Galleria alışveriş merkezinde çekildi , tekli yayınla aynı gün prömiyeri yapıldı. Videoda, Eilish boş bir alışveriş merkezinde tek başına, Wetzel's Pretzels , Hot Dog on a Stick ve Chipotle Mexican Grill'den çeşitli yiyecek ve içecekler yiyip içiyor Eilish şarkıyı Kasım 2020'de Amerikan Müzik Ödülleri'nde seslendirdi.

"Therefore I Am" için geliştirme Ocak 2020'de başladı ve COVID-19 salgını sırasında karantina boyunca devam etti .14 Eylül 2020'de bir Instagram Live oturumu sırasında Eilish, yeni bir şarkı ve müzik videosu yayınlayacağını açıkladı 9 Kasım 2020'de Eilish, sosyal medyada "Öyleyse I Am"ın 12 Kasım 2020'de yayınlanacağını ve aynı zamanda kapak resmini de yayınlayacağını duyurdu. Apple Music 1'de Zane Lowe ile yaptığı röportajda, Eilish açıkladı: "Bu şarkının yoruma çok ama çok açık olduğunu biliyorsunuz. İnsanların şarkıdan ne anladığını ve ayrıca onu duyduklarında ne hissettiklerini çok merak ediyorum. Tamamlaması çok eğlenceliydi. kayıt. Duyabiliyormuşsun gibi hissediyorum. Sesi çok benziyormuş gibi hissediyorum... Sadece dalga geçiyorum. Sadece şaka yapıyorum. Sanki, hadi. Bu çok gerçek. Doğal gibi hissediyorum ve don Beni ciddiye alma, biliyor musun? Onu seviyorum."9/10


Happier Than Ever:
Billie'nin eski erkek arkadaşı Los Angeles'lı rapçi Brandon Adams, AKA, 7: AMP'ye gönderme yapıyor . Eilish'in 2021 belgeseli The World's a Little Blurry , Adams'ın alkollü araç kullandığını kabul ettiği Billie ile yaptığı bir telefon görüşmesi de dahil olmak üzere, Adams ile olan ilişkisinin daha karanlık bir yanını sergiledi :

Şu anda neredesin? [Sen] akşamdan kalma mısın? Eve gitmedin değil mi? Yaptın? Niye ya? Bunu yapmayacağını söylemiştin. O pisliği yaptığın için kızgınım. Biliyorum, bana söylediğine sevindim ama bunu yapmanı istemiyorum. Çünkü bunu söylediğimde beni ciddiye almıyorsun. Sadece güvende olmanı istiyorum. Bunu biliyorsun.

Adams ile olan ilişkisi hakkında konuşan Billie şunları kaydetti :

Sadece mutlu değildim. Ben de onun istediği şeyleri istemedim ve bunun onun için adil olduğunu düşünmüyorum. Bir ilişki içinde olman gerektiğini düşünmüyorum, diğer kişinin daha az umursayamayacağı bazı şeyler için çok heyecanlısın. Sadece bir çaba eksikliği vardı, sanırım. Kelimenin tam anlamıyla, “Dostum, kendini sevecek kadar sevgin bile yok, beni sevemezsin” gibiydim. Yine de onu seviyorum, işi daha da zorlaştıran da bu çünkü onu aşamadım. Başka birini bulamadım. Onu sevmekten vazgeçmedim. Sadece ondan biraz uzak kaldım ve dedim ki, vay be, çok özlüyorum çünkü sürekli senin için endişeleniyorum.

Belgeselin yayınlanmasından sonra hayranlar, ilişkilerinin ayrıntılarını öğrendi ve Adams'a nefret göndermeye başladı, bu da onun eylemlerini Instagram hikayesinde açıklamasını istedi . Yanlış anlaşıldığını iddia etti ve “bir durumun her zaman 2 tarafı vardır” dedi.

Genel olarak slow olarak başlasada yine Billie'nin tam ruh halini yansıtan şarkılardan bir tanesi olmuş....10/10

Male Fantasy:Albümün kapanışı olarak ben Goodbye gibi bir parça beklemiştim.... Ama albümde ki slow olanlardan en az beğendiğim bu şarkı olabilir yine de nakarat kısmında ki vokallerine bayıldım.....10/10

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THE WEEKND - AFTER HOURS

TAYLOR SWIFT - 1989 [DELUXE]

OLIVIA RODRIGO - SOUR